onsdag 1 juni 2016

sommar och sol

har vi nu...

.Det är så vackert ute att det tar nästan andan ur mig.
Trädgården visar sig från sin allra vackraste sida.
Äppelträden, syrenbuskar och rönnbärsträd står i full blomning just nu.

Jordgubbslandet likaså...




Varmt och vindstilla dessutom så allting tyder på att vi där kan se fram emot en rik bärskörd
om det fortsätter som det gör nu.
Och det hoppas vi att det gör.
Fast lite svalare får det gärna vara för min del.
18 -20 grader räcker bra...




Just nu kan vi inte annat än njuta av livet.
Vi måste ta vara på varandra så länge vi har varandra. Det är inte alls någon självklarhet att vi får ha det så.

Allt för lätt kan ett liv brytas av och alla drömmar och förhoppningar slås sönder.
Livet blev inte alls så som vi trodde att det skulle bli...


Så länge vi lever och finns här ska vi fortsätta "måra på".
Det försöker jag göra.
Ibland går det riktigt bra.
Ibland inte alls.
Den här tiden på året syns jag oftast när jag böjer mig ödmjukt ner mot jorden för att dra upp sånt som jag tycker växer på fel ställe...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar