onsdag 20 maj 2015

värme och sol

har vi i dag...

Klockan är bara 8.30 och det är redan + 12° ute.
Detta gillar både jag och mina blommor...





I går kväll åkte jag iväg med mannen i mitt liv till en butik med både växter och inredningar till trädgården. Vi var ute efter flera odlingslådor och mylla i första hand.
Naturligtvis följde även lite annat med...

Några blommande sommardahlior, prästkrageliknande utfyllnads blommor, två perenna malvor, en ampel rödfärgad "Flitiga Lisa" och sånt.
Allt det där som bara följde med skulle vi absolut ha klarat oss utan men det liksom passade i vår köpvagn.
Odlingslådan ska det sättas potatis i.
En har vi redan men det blev kvar sättpotatis så vi tycker att vi kan ha en låda till...

Trädgården grönskar och allt börjar se så vackert ut nu. Det är en riktig fröjd för ögat må jag säga. Pelargonerna har jag ännu på fönsterbrädan och de fröjdas också.
Tror jag. För de blommar...

Hönsen de lever sitt liv de.
Viola ligger och ruvar på två ägg. Annars kacklar och gal de om vart annat.
Jag har talat om för Ture att en galning om dagen räcker men se på det örat vill han inte höra.
Fast när  jag ser det från en annan synvinkel så får jag tänka som så:
Var ska en tupp gala om inte här ute på prärien?
Dessutom är han ju så stilig så därför är han oftast förlåten...
















Framåt kvällen väntar jag en väninna hit på besök. Det ser jag fram emot.




Men först av allt gäller det för mig att få kläder på mig så jag kommer mig ut i det gröna...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar