fredag 6 mars 2015

vår eller vinter

kan man ju fråga sig om det är...

Åtminstone for min allra käraste iväg för att ännu en gång försöka åka lite skidor. Det finns faktiskt ett fungerande spår inte allt för långt hemifrån.
Åtminstone ännu...

Själv har jag förgyllt mitt liv med ännu ett pass på gymmet...

Jag har märkt att en del människor älskar att skriva och berätta om hur duktiga de är när de gör sina många och långa träningspass.
Det verkar som att det behövs lite uppmuntran för att orka fortsätta...

Jag vill inte var sämre än andra så nu berättar jag glatt att även jag har varit och tränat.
Andra gången denna vecka. Precis som jag brukar göra.
Detta berättar jag för att ni andra ska tycka att jag är jag är duktig och ge mig lite uppmuntran och beröm...

Annars försöker jag ta emot dagarna som de kommer till mig.
Ju längre jag lever desto mera inser jag att livet är så viktigt att det är min största uppgift att ta vara på de dagar som ges till mig. Jag kan inte påverka så mycket det som livet ger mig utan får ta emot det som det blir.
Men det ligger på mitt ansvar att göra det bästa möjliga av det som sker...

Vi får sätta upp fågelholkar...



I skrivande stund ser jag ut genom fönstret. Gräsmattan börjar synas lite här och där.
Allt skräp som legat gömt under snön börjar synas. Det hör också till livet.
Under årens gång samlas det en hel del bråte inom oss. Med jämna mellanrum måste vi då ta och rensa upp där inne. Precis som det måste ske en upprensning i trädgården snart.
Allt för att ge plats åt det nya som ska fram...

... vänta på blåsippor och
 Snart har vi våren här och mycket att se fram emot igen en gång...
krokusar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar