söndag 14 december 2014

nygammal upptäckt

jag märkte en rolig sak i fredags...

Min allra käraste och jag var ute på en date.
Så heter det visst när man åker nånstans på tu man hand. Och det gjorde vi i fredags.
Vi satt och åt på en av stadens restauranger.
Där finns det ett litet problem tycker jag. Det går inte att lyfta upp blicken utan att stirra in i en TV apparat.
Så även den omtalade kvällen...












Mellan sportprogrammen (det visas enbart sport i de omtalade apparaterna) kom lite reklaminslag.
Ett handlade om en ny och bra rakapparat...


Jag kastade en blick på människorna omkring mig just då och lade märke till en rolig sak:
Alla män tog sig om hakan och kände på den!
Reklamen påverkar oss...


















Visst har jag hört det förr men att det var så påtagligt har jag inte tänkt på tidigare. Reklamen finns i ett visst syfte och det för att få oss intresserade att vilja köpa.
Just denna tid lever och mår de som ska sälja varor gott. Nu när reklamen är som allra störst.
Att hjärnan påverkas av det vi ser märks så tydligt.
Det var så lustigt att se hur alla män samtidigt strök sig över hakan.
Även min...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar