måndag 20 oktober 2014

vardag

var dag eller varje dag...


Så lever vi igen i höstens tidevarv med allt vad det innebär.
Hösten och vardagen tycks höra ihop.
Det är så vardagligt som det bara kan bli med hösten.  Men trots att hösten ibland känns som död och avklädande så tycker jag om den.

Det är en vacker tid när vi får tänka igenom våra liv lite...




Vad gör jag av mina vardagar? Lever jag fullt ut varje dag? Jag önskar att var enskild dag skulle vara lika viktig i mitt liv.
Ibland så känns det som att de är viktiga. Ibland inte.
Kanske det bara är så med livet. Att varje dag är olik den andre. Så också med våra känslor inför dagarna...

I dag är en sån dag när livet känns rätt så bra.
Jag är ensam hemma och min vana trogen har jag bröd i ugnen just nu. Det brukar bli så att jag bakar när jag är ensam.
Jag har lärt mig ett system där jag kan sitta i rullstolen och baka. Och eftersom jag har ugnen på samma nivå som jag sitter är det inte så svårt att sätta något i den. Värre är det att använda spisplattorna ovanpå spisen.
Så jag försöker laga mat som kan gräddas i ugnen + detta att jag bakar vårt bröd.
Det känns så bra och viktigt för mig att kunna få göra detta.
I dag blir det maltlimpor...

Ungdomarna är tillbaka i sina skolor efter ett välförtjänt höstlov. Under den veckan var vi till Svea rikes huvudstad några dagar.
Det kändes så bra att få tillbringa tid där tillsammans med mannen och båda barnen. Dessutom fick vi träffa våra goda vänner som bor där.
Alltså har jag många fina minnen därifrån att tänka på under vinterns lopp...




Och nu väntar jag hem mannen min igen om några timmar. Han är på hemväg med en lite nyare bil åt oss. Det går ju tyvärr inte att leva utan bil här ute på prärien.
Helst skulle vi ha kört med den gamla så länge som möjligt men eftersom olika skavanker börjat uppdagas är det bäst att byta i tid. Att ha bil är ett elände men vad kan vi göra?
Den är också ett bra elände att ha
för en gångs skull...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar